Да от долу лоста на клапата завършва с "ухо",демек канала му е ограничен.Точно долу на "ухото е сцепено.С токовете не съм на Ти,така че няма да мога,но направих една проба като задържах лоста на моторчето и той не спря,но не го задържах доста защото ме хвана страх да не изгори.Сега съм откачил клемите на акумулатора да видя дали няма да се занули грешката на климатика или да ходя да я чистят.Също така ми направи впечатление че има един кабел които не е вързан никъде,излизат 2 кабела идентични с еднакви букси,а само единия е вързан към моторчето на клапата.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Питане за климатроник
Collapse
X
-
Цепнатината за която говориш от счупване ли е или си е така. Да разбирам, че ако е от счупване, рамото на мотора е излязло от рамото на клапата заради счупването..........
Ако е така, нищо чудно и от това да дава грешка, защото нищо не товари мотора. Т. е. системата задвижва клапата, но крайно положение не се регистрира.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Да продължа малко сагата!
След диагностика се установи,че проблема идва от вентилатора на парното,управлението на климатроника чете информацията на външната температура и на купето отпред и отзад и подава информацията към управлението на вентилатора.Но моето управление на вентилатора се разминаваше с подадената температура,и от там е идвал целия проблем.Като свалих стария вентилатор си оправих и лоста на клапата за рециркулация.Може да ползвате една права по-голяма отвертка за рамо и да я дърпате по оста и на вън.Бях направил снимки но явно не съм ги запаметил,за което много съжалявам.А самата ос където беше спукана в долния си край е направих от телбод от двата края и с поялник ги залепих към нея,след което напълних фугата м/у телботовете с епоксидна смола и стана бетон.
Comment
-
Хайде да се запиша и аз с добре познатата грешка Air conditioner faulty... Интересното е че зимата нямах никакви проблеми, но като се позатопли времето редовно взе да я плюе тая грешка. След като се появи и дам ОК климатроника влиза в някакъв сервизен режим, перката на 1-ва степен и така докато не изгася колата, само със спиране и пускане на климата нищо не става. Фреон има, проверявана е миналата седмица и студено си духа, ако вдигна ръчно силата на перката.
Какво съм правил до сега:
- проверих всички релета и бушони отпред при чистачките - бушона за вентилатора миналата година ми беше понагорял, смених му гнездото и клемите съм ги изчистил, всичките гнезда съм ги пръскал с контактен спрей
- бушоните и релетата отпред в калника - там всичко е като ново
- бушона и релето до казанчето с антифриза - чистени с контактен спрей
- датчика за вътрешната температура съм го изчистил
- самия модул на климатроника под ICS-a - видимо на буксите нищо им нямаше, напръсках ги с контактен спрей за всеки случай
- клапата за външния въздух над вентилатора си работи
Както се досещате всичкото това резултат не даде.
Поне според мен има няколко варианта.
Проблем с някоя от клапите:
- тази за външния въздух я изключвам понеже я виждам че се отваря и затваря
- тази за разпределението на въздуха от къде да духа (крака, глава, към предното стъкло) също изглежда ОК понеже при цъкане на MODE бутона духа от където очаквам че трябва да духа
- остава тази за смесването на студен и топъл въздух - разкачих и буксата я напръсках с контактен спрей ама без резултат, самото моторче да стигна до него ще е голяма мъка...
Проблем със самия вентилатор - говорят се разни работи за проблеми с управлението му...
Компресора не знам дали да го намесвам понеже грешката ми я даваше и при ECON режим пък и проблем със студеното нямам, само че трябва всичко ръчно да задавам.
Знам че най-добре ще е да започна с диагностика та въпроса ми е къде в София могат да ми се закачат за климатроника ? Само че да не е с MES или производните понеже аз си се закачам за ICS-а ама там записани грешни няма, в момента когато я има грешката също няма нищо.
Ако имате и други идеи ги казвайте смело.Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000
Comment
-
Аз имах точно същият проблем. Лятото при високи температури и зимата при ниски нямах проблеми защото духа постоянно, но при температури като сега и есента когато трябва да смесва топло и студено ми дава постоянно грешката. Проблемът беше точно в клапата, която смесва топъл и студен въздух. Тогава я карах при Румен и той я оправи като каза, че не е имало нищо счупено, просто се е била извадила. От скоро проблемът пак се появи, но още не съм търсил причината но предполагам че е същата.
Comment
-
И аз точно тази клапа ми е първия заподозрян, ама като знам как се стига до нея... Явно ще му намеря и аз занимавка на Румен
Все пак ако знаете къде мога да ида на диагностика, че да не се окаже пък някоя тъпотияAlfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000
Comment
-
И аз мисля, че проблемът най-вероятно е в клапата, но може и да е в датчиците, които мерят температурата на изходящия въздух. Те са 2 (K87 и K88 - горен и долен).
Може да се премери напрежението между проводниците им без да се изключват от управлението и да се прецени ситуацията.
С повишаване на тумпуратурата на потока следва напрежението да намалява и обратно.
Накратко - според мен въпросната грешка се визуализира, когато има някакво логическо противоречие в работата на системата. Примерно задание за студен поток, пък се регистрира топъл такъв.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment